Vi vægter et åbent og ærligt forældresamarbejde

En af fordelene ved at være en selvejende institution er det tætte samarbejde mellem børnehaven og forældrene. I Planetvej er det vigtigt for os, at I som forældre føler jer betydningsfulde i jeres børns børnehaveliv, og derfor vægter vi et åbent og ærligt samarbejde højt. Vi vil gerne lære barnets familie at kende, så vi sammen kan skabe de bedste rammer for jeres barns trivsel.

Vi afstemmer forventninger og giver plads til hinandens perspektiver samt bruger hinandens unikke viden om barnet som en ressource. Derfor er den daglige dialog vigtig, hvorfor vi inddrager forældrene i barnets udvikling, læring og trivsel gennem gode snakke og billeder.

Når barnet starter hos os, får det en ”Barnets Bog”, hvor både vi i børnehaven og I derhjemme har mulighed for at dokumentere barnets oplevelser med billeder og tekst. Derudover har vi løbende samtaler, hvor vi foruden en opstartssamtale også indkalder til en tre-måneders-samtale, statussamtale, førskolesamtale samt to forældremøder årligt.