Fysiske rammer

De fysiske rammer indbyder til al slags leg

Børnehaven Planetvej er beliggende i Stjernekvarteret i Aalborg nær Østerådalen og er omringet af en stor, grøn legeplads, der indbyder til al slags leg. En boldbane, en stor sandkasse, cykelbaner, gynger og områder til rolig leg og fordybelse. Vi har bakker, hvorpå man kan tumle, rulle og kælke samt små huse til rollelege. Derudover har vi en bålplads, som vi ofte samles omkring til hyggelige stunder, når vi har maddage. Når børnehaven lukker, bliver legepladsen flittigt brugt af nuværende og kommende familier – en god måde at blive kendt med børnehaven.

Det er vigtigt for os at skabe et godt og trygt miljø for at give barnet de bedste forudsætninger for en alsidig personlig udvikling. Vi har skabt gode muligheder for trivsel, inklusion og læring med mange forskellige rum til forskellige aktiviteter; f.eks. tumlerum, klodserum, dukkekrog og spejlsal. Vi lægger stor værdi i at indrette og udsmykke med ting, som børnene har ejerskab af, og som inspirerer til dialog både mellem pædagog og barn og børnene imellem. Derfor kan du på væggene finde billeder af ”Hvor bor jeg”, fælles malerier, selvportrætter og andre fine kreationer.