Mad og måltider

Mad og måltider i gode og sunde rammer

Mad og måltider er en vigtig del af hverdagen i børnehaven, og derfor sørger vi for at skabe gode og sunde rammer omkring middagsbordet. I Planetvej har vi ikke en madordning, hvilket betyder, at dit barn skal medbringe madpakke hver dag bestående af formiddagsmad og frokost samt frugt eller en grovbolle til eftermiddagsmad. Vi opfordrer forældre til at begrænse søde ”sunde” snacks til en enkelt ting i madpakken. Slik, saftevand, juice, kakaomælk og lignende må ikke medbringes, medmindre det er aftalt med børnehaven.

Hvis dit barn kommet tidligt og ikke har spist morgenmad hjemmefra, kan morgenmaden medbringes frem til kl. 8. Vi serverer økologisk skummetmælk til morgenmad og frokost.

Vi er heldige at have et fint bålsted på legepladsen, hvor vi ofte tænder op og laver mad over bål, hvilket er til stor glæde for både børn og voksne – og samlingssted for nogle hyggelige stunder.