Samarbejdspartnere

Med henblik på at styrke det pædagogiske læringsmiljø for børnene i Børnehaven Planetvej har vi et tæt samarbejde med lokalområdet, hvor vi benytter os af de aktiviteter, der ligger tæt på os. Vi samarbejder blandt andet med:

• Områdets dagplejere, som altid er velkomne til at komme forbi, lege på legepladsen og give børnene et indtryk af Planetvej, inden de måske selv skal starte hos os en dag.
  • Vester Mariendal Skole og DUS. For at give børnene de bedste muligheder for en god start på skolelivet, samarbejder vi med Vester Mariendal Skole, som vi besøger inden skolestart. Derudover låner vi indimellem deres gymnastiksal, når vi har brug for ekstra plads til at udfolde os motorisk.
  • Observations- og Behandlingsbørnehaven Stampe, som vi har et tæt samarbejde med i forhold til børn med særlige behov. Stampe besøger os i perioder et par gange om ugen. Et besøg, der er givende for både deres og vores børn. Der skabes hurtigt venskaber, så vi besøger også gerne Stampe. Hvis Stampe vurderer, at de har nogle børn, som godt kan klare sig i en almindelig børnehave, kommer de ind til os. Vi har redskaber til rådighed, eksempelvis en kørestol.
  • Bogbussen, der efter aftale holder en gang hver tredje måned ude foran vores dør – til stor glæde for børnene.
  • Vi besøger flere gange årligt Margrethe Kirken, hvor vi møder andre børnehavebørn eller dagplejere og fejrer forskellige højtider sammen.

• Vi benytter os af forskellige kulturelle tilbud som; teaterforestillinger, biblioteket og biografen.